Posty

Bezsenność, metoda Jacobsona cz.2

Zasypiając możemy wykonywać metodę Jacobsona – zarówno w celu lepszego odprężenia się i poprawienia jakości naszego snu, jak i w celu przeciwdziałania bezsenności.  Podobnie jak np. w metodzie wstecznego odliczania, gdzie podczas zasypiania wprowadzamy się w coraz większy spokój, stan pewnej obojętności (inaczej: stan bezstronnego obserwatora) i senności, tak też tutaj (wykonując metodę Jacobsona w celu zaśnięcia) powinniśmy wprowadzać się w stan spokojnego, bezstronnego obserwowania odczuć w mięśniach. 
Samo wędrowanie uwagą po naszym ciele, po poszczególnych jego rejonach (prawa/ lewa ręka, prawa/lewa noga itd.) sprzyja odprężeniu i ułatwia proces zaśnięcia. Jednak dodatkowo ten efekt spokoju i odprężenia możemy zwiększyć poprzez progresywną relaksację mięśni (inaczej: metodę Jacobsona). Wywołuje to odprężenie fizyczne mięśni, komfort psychiczny w naszych emocjach oraz uspokaja umysł. 
W poprzednim wpisie (Bezsenność i metoda Jacobsona) przybliżyłem podstawowy sposób wykonywania progre…

Bezsenność i metoda Jacobsona

Bezsenność; jak zasnąć?

Życiowa harmonia

wakacyjna przerwa

Oddech a napięcia mięśni

Relaksacja mięśni metodą Jacobsona - cz. II - oddech

Metoda Jacobsona i relaksacja mięśni – cz. I

Ciało i umysł (darmowy kurs relaksacji)